Heel goed 8.3 Score van 37 beoordelingen

Gentsesteenweg 100 9300 AALST

Franse Seizoensgebonden Belgische

Maandag, Dinsdag

Toon telefoonnummer Email Website

In 2002 nam Bart Blomme een horecazaak over in Aalst en doopte ze om tot Brasserie Blomme. Een voor de hand liggende naam voor een brasserie gekozen door de innemende chef en eigenaar Bart Blomme. Het is een modern ingerichte brasserie geworden : het geheel oogt aangenaam, warm en gezellig.

De kaart is uitgebreid en bevat voor elk wat wils: je eet er lekker en vers, van een fris slaatje over een stevige steak tot een verfijnd visgerecht. Liefhebbers van een lekker stuk vlees zijn in Brasserie Blomme aan het juiste adres. Vele klanten komen trouwens speciaal voor de grillades die geserveerd worden met à la minute gemaakte sauzen.

De wijnkaart biedt een ruime keuze van betaalbare wijnen uit de traditionele wijnlanden Frankrijk, Italië en Spanje, maar ook wijnen uit de zogeheten "nieuwe wereld" Australië, Chili en Argentinië krijgen een plaatsje. In de zomer is de brasserie wellicht nog aantrekkelijker dankzij het afgesloten tuinterras waar kinderen vrij rond kunnen lopen.
Kortom, Brasserie Blomme is een adres waar het er relaxed maar lekker aan toe gaat.

Agrandir le plan

Faciliteiten Kindermenu's, Air conditioning, Honden toegelaten, Terras, Tuin Sfeer Eigentijds kader
Betalingsmogelijkheden American Express, Master Card, Visa

Ann Huysecom

Beetje teleurgesteld

Allereerst wil ik zeggen dat het eten van uitstekende kwaliteit was en super vers. Ook de dame des huizes is een charmant en aangename vrouw maar haar man en de serveerster hebben mij toch ontgoocheld. Het begon al bij aankomst. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat we 10 minuten te vroeg waren maar we werden de toegang gewoon geweigerd en moesten op de stoep wachten. Ik was hier met Nederlandse klanten en dit gaf toch een slechte indruk. Toen we eindelijk aan tafel konden zei de serveerster, met een gezicht alsof ze net in een citroen had gebeten, dat we maar samen moesten kijken op de kaart want dat ze maar 8 kaarten had en we waren met 10. Hierna vogde dan nog eens een terechtwijzing van meneer dat we maar uit 3 gerechten mochten kiezen omdat de groep zo groot was. Dat deed de deur dicht voor mij. Wat als dit restaurant straks volzit met tafeltjes van 2, 3 en 4 personen? Mag het hele restaurant dan maar uit 3 gerechten kiezen? Nee, ik ga hier niet meer binnen; spijtig van het lekkere eten.

Marc Boeykens
Datum restaurantbezoek: onbekend

Niet voor herhaling vatbaar.

Eten was kwalitatief goed. Gaan zeer regelmatig eten maar dit nog nooit meegemaakt : tweede voorgerecht als hoofdgerecht niet mogelijk (ondanks dit voorgerecht duurder/even duur was als het gemiddelde hoofdgerecht). Toen we om 22u40 nog een drankje wilden bestellen, kregen we als antwoord : "we sluiten wel om 23u hé". Zijn dan maar ergens anders nog iets gaan drinken. Spijtig, een gemiste kans. Niet verwonderlijk dat er maar 2 tafeltjes bezet waren ...

Bram Van Neck
Datum restaurantbezoek: onbekend

Heel goede prijs/kwaliteit, een aanrader!

VerplichtHeel goede prijs/kwaliteit, een aanrader!

Chris Philips

Voor herhaling vatbaar!

Eerlijke keuken met verse ingredienten (seizoensgroenten). Gedurfde combinaties van smaken. Vriendelijke bediening en hartelijk ontvangst. Kortom: tot volgende keer!

Roel Corthals

Superlekker gegeten voor 290 Euro

Het Resto Days-menu dat voor €29 aangeboden werd was zéér lekker. Voorgerecht en dessert waren in feite gewoon subliem. De Pieterman viel een beetje flauw uit na de gerookte duivenborst maar was zéker niet slecht te noemen. Hier kom ik zeker terug!!

Van Der Haegen Van der Haegen

Lekker eten met Resto Days

Prima keuken. Het innovatieve aan de gerechtjes maakte het extra aangenaam. Mooie combinatie van smaken op het bord en in het glas. Vlotte en correcte bediening.

Emanuelle Caroes

zeker eens proberen

We kregen een verrassend menu, aangepast aan het seizoen. Lekker, maar voor de mannen iets te weinig. De geitenkaas paste ook niet echt bij het ijs, maar was wel lekker.

GEO KAR

Tout simplement... bon

Un cadre simple et chaleureux. Un service discret sans prétention. Un choix de vin en harmonie avec les menus MAIS SURTOUT la fraicheur des produits, le respect de la saison et une cuisine "Bistro". Simplicité, harmonie et produits locaux de saison: Nous sommes chez un véritable artisan de la tradition culinaire belge. Excellent rapport qualité/Prix. Que du bonheur!

Luc ANTOONS

Zijn geld echt waard

2de maal dat wij er gaan. De sfeer is echt gezellig en de keuken echt fijn. Heel goede geselecteerde wijnen.Zeker zijn geld waard. We zullen er zeker terug keren.

Inge
Datum restaurantbezoek: onbekend

heel fijne keuken in een ongedwongen aangename...

correcte ontvangst vlotte bediening verzorgde tafels aangenaam interieur fijne en lekkere gerechten