We hebben nog geen foto's van dit restaurant
Een foto toevoegen
€€€
Toon telefoonnummer Email Facebook

Karel
Beoordeeld op: 27/11/2017

jammer, van géén kroketten te krijgen, bij...

jammer, van géén kroketten te krijgen, bij een gerecht op de kaart evenals, het rappe afruimen (glas was nog ni, op, én amuse-geul,, was nog ni op) wel schoon, maar wa kik schreef is toch 'n beetje jammer k

Xavier
Xavier beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Groepen, Business lunch/diner, Trendy kader, Gastronomie, Verhouding prijs/kwaliteit

mooi kader, en heel lekker.

U vertoeft in een heel leuk kader die ons een beetje een vakantiegevoel gaf! Ik zou dit zéker aanraden aan mensen die een city-trip naar Gent overwegen. Het eten was heel lekker en de bediening was zéér professioneel. Prijs/kwaliteit was het super!

Geert
Geert beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Business lunch/diner, Trendy kader, Gastronomie

Fijne ontdekking

erg ruim en leuk,trendy kader bediening bijna uitsluitend Nederlanders (no problem) wat de verstaanbaarheid van de voorstelling gerechten niet altijd makkelijk maakt ;-) ook enkele "stagaires" die niet precies wisten wat het gerecht inhield lekker smaakpalet in de verschillende gerechten: menu van 4 gangen voor €57 is correcte prijs voor dit niveau aan te raden als alternatief voor de "betreden paden" van de bekende restos

veerle

High tea Reylof Gent op 5 maart 2016

Op 5 maart waren wij met ons gezin (5 personen) aanwezig in het Reylof te Gent voor een high tea. Het kader was zeer aangenaam; personeel ontzettend vriendelijk; Maar de high tea was een echte dure tegenvaller en zeker zijn geld niet waard! De thee was er lekker en niet uit zakjes wat voor ons pas de naam thee mag dragen; maar de hapjes enz waren zeer flauw en voor ons niet de naam high tea waardig! 'Een afternoon tea bestaat traditioneel uit finger sandwiches, scones met jam en clotted cream, en diverse zoetigheden zoals taartjes en cakes. Alle hapjes passen tussen duim en vinger. De gerechten worden van hartig naar zoet geserveerd, zodat de smaken rustig worden opgebouwd. Scones zitten qua structuur en smaak tussen brood en cake in en vormen daarom een goede overgang tussen de hartige en zoete gerechten. De scones worden bij voorkeur warm en vers gebakken geserveerd. Worden de gerechten op een etagère geserveerd dan liggen de sandwiches onder, de scones in het midden en de zoetigheden boven. Men eet dus ‘van onder naar boven’. Wat vonden wij dan niet goed? Het waren ontzettend kleine portietjes; eerst een bordje met twee kleine toostjes (zalm en hesp) en een bord met zoetigheden (een truffeltje, een rond cakeje met ananasgelei, een klein stukje javanaisgebakje en een chocolade makaron en een HALVE soes) maar echt heel klein; daarna een bord met een HALVE SCONE dat eigenlijk een klein half broodje rozijnebrood was en een heel erg kleine moelleux en een glaasje met crumble en vijg; daarna een zeer zuur tasje mosterdsoep met wat garnaaltjes en een minimini hamburgertje met roerei tussen; Algemene conclusie van het gezin: zeer mooie aangename en rustige locatie; gezellig vertoeven tussen vriendelijk personeel; we hadden zelfs een vakantiegevoel; Buiten de thee vonden wij de high tea niet 'high'

Terry
Terry beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Business lunch/diner, Gastronomie

enorm lekker alternatief

Door de sluiting van ons "vast restaurant" ging ik op zoek naar een alternatief om onze 10e verjaardag als koppel te vieren. Na wat rondzoeken/horen kwam ik uit op restaurant-bar Lof. Een enorm mooie locatie en je word er behandeld als een koning(in) ongeacht wie of wat je bent. Zeer vriendelijk ontvangst in mantelpak/kostuum, je stoel schuiven ze voor je klaar, ze nemen je jas aan en hangen hem weg voor u etc. de kleine dingen die tegenwoordig zo snel vergeten worden. Het aperitiefje (glaasje veuve clicquot voor mijn vrouw, martini bianco voor mezelf) komt steevast met een lekker hapje gevolgd door een amuze. Omdat we beide nog maar net hersteld waren van een buikgriep, en nog niet echt klaar waren voor een uitgebreid menu, namen we het 3-gangen menu van de chef met bijpassende 3-gangen wijn-menu. Het voorgerecht was carpaccio met ruccola en parmazaankaas (die aan tafel op je bord werd geraspt) met een lekkere witte chileense chardonnay... een ruime en zeer verzorgde portie Het hoofdgerecht bestond uit Wilde eend met quinoa, pompoen, sinaasappel en koffiesaus mooi aangebracht met een portugees rood wijntje wederom een mooi verzorgde portie (7 a 8 sneetjes eend met een 6-tal verschillende groenten erbij geserveerd) als dessertje kregen we een crème brûlée met banaan, gember en whisky met een bijpassend dessertwijntje wederom een enorm verzorgde portie. Ondanks dat het menu niet echt 100% mijn ding is ("rood vlees" is minder mijn ding) heb ik alle 3 de gangen met veel smaak volledig opgegeten en waren de 3 gerechtjes ruimschoots voldoende, de wijntjes erbij maakte het geheel af. Als afsluiter nog een koffie met enkele zoete hapjes erbij was een mooie afsluiter. Hier komen we zeker en vast nog eens terug

Eva
Eva beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Groepen, Trendy kader, Gastronomie, Verhouding prijs/kwaliteit

Goede high tea

Vanmiddag met 4 vrienden ter afsluiting van een weekendje Gent een high tea genoten. De service was uitstekend, de high tea bestond uit 3 goedgevulde gangen. Leuke ambiance. Echt een aanrader!

Pascal
Pascal beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Gastronomie, Verhouding prijs/kwaliteit

Une soirée idéale après la visite de la ville

Situé près du centre historique le restaurant est parfait. Le cadre extérieur ou nous avons diner très agréable. Service irréprochable. Un choix de vin pour accompagner les plats très bien adapté. La cuisine est fine et pleine de saveurs. Rapport qualité prix excellent.

Mauro
Mauro beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Business lunch/diner, Trendy kader, Gastronomie

Culinair genieten

Zeer vriendelijke en correcte service en zeer lekker eten. Ondanks de kleinere porties ga je door de meerdere gangen niet met honger van tafel.

Jos
Jos beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Gastronomie

gastronomische topper

voor onze huwelijksverjaardag hadden we in dit restaurant gereserveerd; we werden zeer warm onthaald en kregen van het huis een glaasje champagne aangeboden omwille van onze verjaardag ! we namen het 4-gangenmenu van de chef met het bijpassend wijnarrangement (= aangepaste wijn bij elke gang, ook bij het dessert) en ik kan niet anders zeggen dan dat dit een gastronomische topper van hoog niveau was. de gerechten waren met veel zorg bereid, mooi gepresenteerd en zeer smakelijk. de begeleidende wijnen waren perfect uitgekozen en met de nodige uitleg gepresenteerd. bij elke gang werd er trouwens bijgeschonken. nog een pluim voor het personeel : uiterst vriendelijk en zeer professioneel. ik kan dit iedereen aanraden !!