Beoordelingen

Restaurant The Glorious

Burburestraat - 2000 ANTWERPEN-CENTRUM
Susan Sandérus
SusanSandérus
Beoordeeld op  21/03/2016 10:28

Dit was mijn derde bezoek aan The Glorious. Tweemaal eerder sliep ik m...

Dit was mijn derde bezoek aan The Glorious. Tweemaal eerder sliep ik met mijn man in de Inn en at ik in het restaurant. Die ervaringen waren geweldig. Ditmaal was ik er met een vriendin. Het begon al met de gin-tonics in de bar (die waren overigens heerlijk). Echter, we kregen er een schaaltje rauwe ham bij. Mijn vriendin is echter vegetariër, dus vroeg ik om een vegetarisch alternatief. De bartender zei dat dat er niet was, omdat er sowieso niet aan barhapjes gedaan wordt, en het schaaltje ham een geste was van het restaurant. Ik gaf aan dat we stevige trek hadden en vroeg nogmaals vriendelijk om een alternatief en weer was het antwoord een kort, maar duidelijk nee. Een kwartier later kwam er alsnog een alternatief: papadums. Dat was heel vriendelijk en we bedankten de bartender hartelijk, maar ik vind het raar dat we er tot tweemaal toe om moesten vragen. Als we nu alleen bargasten waren geweest, soit, maar de bartender wist dat we zouden dineren in het restaurant en daar dus goed geld zouden uitgeven. Hij had bijvoorbeeld alvast een broodmandje kunnen neerzetten. Eenmaal in het restaurant bleken asperges de boventoon te voeren in het menu. Er is weinig dat ik niet lust, maar asperges vind ik echt verschrikkelijk onaangenaam. Ik vertelde dat aan de ober, die me vriendelijk doch beslist vertelde dat er geen alternatief was voor de asperges. Ik vroeg hem of hij het toch wilde vragen aan de chef, en even later kwam hij terug met de opmerking dat het toch eigenlijk heel lastig was om de asperges weg te laten uit het menu, maar dat de chef bereid was de witte asperges te vervangen door groene asperges. 'Mevrouw, de smaak daarvan is heel anders dan die van witte asperges,' zei de ober, waardoor ik me een klein, zeurend kind voelde. Nu vind ik groene asperges minder gruwelijk dan witte, maar ik vind ze nochtans helemaal niet lekker. Ik durfde echter niet veel verder te discussiëren met de bediening uit angst de sfeer van het etentje te verpesten, dus gaf ik aan dat ik toch liefst een alternatief wilde, maar dat het akkoord was, als het dan echt niet anders kon, dat er bij de gerechten enkele groene asperges zouden zitten. Alsnog hadden al mijn gerechten (op het dessert na uiteraard) echter groene asperges. Ik vind dit een restaurant dat 65 euro rekent voor een menu absoluut onwaardig. Onze totale rekening bedroeg maar liefst 280 euro, en mijn vriendin gaf daar zelfs (mijns inziens onterecht) nog een fooi bij, en voor zo'n torenhoog bedrag verwacht ik volledig in de watten te worden gelegd en niet in discussie te hoeven over vegetarische alternatieven of een menuvoorkeur. Echt ongehoord vond ik het bovendien dat bovenstaande bij uw bediening niet leidde tot excuses of bijvoorbeeld een goedmakertje in de vorm van een gratis koffie of aperitief. Zo juichend als ik de vorige keren was over The Glorious, zo teleurgesteld was ik ditmaal. Ik had gespaard voor deze avond (een dergelijk restaurant valt niet zomaar binnen mijn budget) en ging gedesillusioneerd weg. Ik hoop dan ook van harte dat u mij de volgende keer als ik in Antwerpen ben een goedmaker aanbiedt, want ik ben nog steeds zeer gecharmeerd van uw Inn en bar en zou die herinnering graag plezierig houden en ook in de toekomst klant blijven.

Susan Sandérus
0 Favorieten
1 Beoordeling
Beoordeeld op  21/03/2016 10:28

Dit was mijn derde bezoek aan The Glorious. Tweemaal eerder sliep ik m...

Dit was mijn derde bezoek aan The Glorious. Tweemaal eerder sliep ik met mijn man in de Inn en at ik in het restaurant. Die ervaringen waren geweldig. Ditmaal was ik er met een vriendin. Het begon al met de gin-tonics in de bar (die waren overigens heerlijk). Echter, we kregen er een schaaltje rauwe ham bij. Mijn vriendin is echter vegetariër, dus vroeg ik om een vegetarisch alternatief. De bartender zei dat dat er niet was, omdat er sowieso niet aan barhapjes gedaan wordt, en het schaaltje ham een geste was van het restaurant. Ik gaf aan dat we stevige trek hadden en vroeg nogmaals vriendelijk om een alternatief en weer was het antwoord een kort, maar duidelijk nee. Een kwartier later kwam er alsnog een alternatief: papadums. Dat was heel vriendelijk en we bedankten de bartender hartelijk, maar ik vind het raar dat we er tot tweemaal toe om moesten vragen. Als we nu alleen bargasten waren geweest, soit, maar de bartender wist dat we zouden dineren in het restaurant en daar dus goed geld zouden uitgeven. Hij had bijvoorbeeld alvast een broodmandje kunnen neerzetten. Eenmaal in het restaurant bleken asperges de boventoon te voeren in het menu. Er is weinig dat ik niet lust, maar asperges vind ik echt verschrikkelijk onaangenaam. Ik vertelde dat aan de ober, die me vriendelijk doch beslist vertelde dat er geen alternatief was voor de asperges. Ik vroeg hem of hij het toch wilde vragen aan de chef, en even later kwam hij terug met de opmerking dat het toch eigenlijk heel lastig was om de asperges weg te laten uit het menu, maar dat de chef bereid was de witte asperges te vervangen door groene asperges. 'Mevrouw, de smaak daarvan is heel anders dan die van witte asperges,' zei de ober, waardoor ik me een klein, zeurend kind voelde. Nu vind ik groene asperges minder gruwelijk dan witte, maar ik vind ze nochtans helemaal niet lekker. Ik durfde echter niet veel verder te discussiëren met de bediening uit angst de sfeer van het etentje te verpesten, dus gaf ik aan dat ik toch liefst een alternatief wilde, maar dat het akkoord was, als het dan echt niet anders kon, dat er bij de gerechten enkele groene asperges zouden zitten. Alsnog hadden al mijn gerechten (op het dessert na uiteraard) echter groene asperges. Ik vind dit een restaurant dat 65 euro rekent voor een menu absoluut onwaardig. Onze totale rekening bedroeg maar liefst 280 euro, en mijn vriendin gaf daar zelfs (mijns inziens onterecht) nog een fooi bij, en voor zo'n torenhoog bedrag verwacht ik volledig in de watten te worden gelegd en niet in discussie te hoeven over vegetarische alternatieven of een menuvoorkeur. Echt ongehoord vond ik het bovendien dat bovenstaande bij uw bediening niet leidde tot excuses of bijvoorbeeld een goedmakertje in de vorm van een gratis koffie of aperitief. Zo juichend als ik de vorige keren was over The Glorious, zo teleurgesteld was ik ditmaal. Ik had gespaard voor deze avond (een dergelijk restaurant valt niet zomaar binnen mijn budget) en ging gedesillusioneerd weg. Ik hoop dan ook van harte dat u mij de volgende keer als ik in Antwerpen ben een goedmaker aanbiedt, want ik ben nog steeds zeer gecharmeerd van uw Inn en bar en zou die herinnering graag plezierig houden en ook in de toekomst klant blijven.