Beoordelingen

Restaurant Pastorale

Laarstraat 22 2840 REET
Beoordeeld op  21/02/2019 14:21
Marc beveelt dit restaurant aan voor:

De Pastorale is gelegen in, hoe kan het anders, een oude pastorie, dat...

De Pastorale is gelegen in, hoe kan het anders, een oude pastorie, dat rust uitstraalde en heel originele decoratie. Ook de tafels zijn een heel bijzonder ontworpen waarbij alles een functie heeft. Vanaf bij het betreden van de inkom is het personeel heel attent en behulpzaam in het toewijzen van uw tafel. Dadelijk kwamen de eerste fingerfoods met een glaasje groentesap. Het menu lag op tafel, heel duidelijk en overzichtelijk met de voorgestelde wijnen per gerecht en prijsaanduiding. (geen verassingen achteraf) Wij nemen graag de champagne gevolgd door alle gerechten op het menu van de sterren restaurantweek. Bij de champagne serveren ze eerst nog een aantal amuses, heel origineel en bijna te mooi om op te eten. Daarna volgen het voorgerecht waarbij ik onthouden heb dat het een groentebordje was met radijsjes en raapjes. Het voorgerecht waren diepzeegarnalen met rode biet en rabarber, het extra tussengerecht gegrilde snoekbaars met een zalfje van kastanjepuree. Zowel de smaak als het uitzicht van elk gerechtje waren tot in de puntjes verzorgd. Nog knapper werd het met het hoofdgerecht, een melkgeitje met koolraap en granny smith appel. Voor mij een ongekend ingrediënt maar super lekker. Het dessert met peer volgde net voor de afsluiter met koffie, ook voorzien van huis bereide zoetigheden. Mijn echtgenote heeft enkele wijnen overgeslagen wat geen enkel probleem was omdat deze per glas worden aangerekend. Ik kan alleen maar beamen dat de combinatie wijn en gerecht top waren. De dranken zijn wel prijzig maar het glas werd daarentegen wel goed gevuld. Een fles Bru water van 1L voor 12€ vind ik persoonlijk wel wat te veel als ik iets mag opmerken. Voor de rest was het grandioos en zeker voor herhaling vatbaar.

Beoordeeld op  21/02/2019 14:21
Marc beveelt dit restaurant aan voor:

De Pastorale is gelegen in, hoe kan het anders, een oude pastorie, dat...

Restaurant Torsk

Bethovenstraat 61 2960 BRECHT
Beoordeeld op  31/01/2018 00:22

Heel lekker en rustig.

Ik kende het restaurant al van vroeger en ben dit jaar nogmaals teruggekeerd voor wel een heel speciaal menu, namelijk Oudejaarsavond Reveillon. Het restaurant is niet heel groot en het was niet volgeboekt, dus met 15-tal klanten een zeer rustige aangename sfeer. Ontvangen met een glaasje Champagne en amuse voor we aan tafel gingen. Een vast 7-gangen menu was ons ding. Heerlijke carpaccio van hert met verse vijgen. Daarna kreeft met St-Jacobsvrucht en waldorfsalade. Tussengerecht van rode poon op groene groenten, gevolgd door een soepje met fazant en witloof. Hoofdgerecht was kalf met rode kool, aardpeer en wortel. Een klein bordje met kazen en toast kwam er nog voor het dessert met miserables en ijs met gemarineerd citrusfruit. Alle gerechten waren met veel zorg afgewerkt en zaten met smaak heel mooi in balans. Het enige (maar dat is persoonlijk) was de crème van rode kool bij het kalf, ik zou de rode kool niet mixen. De afwerking van de bordjes is mooi maar zijn geen schilderijen zoals in menige sterrenzaken. Een pluspunt was het drankenpakket bij de maaltijd. Heel de avond zonder zorgen werden de glazen bijgevuld en om middernacht een fles champagne gesabreerd. Ik denk er sterk aan om binnen een jaar opnieuw te reserveren in Torsk.

Beoordeeld op  31/01/2018 00:22

Heel lekker en rustig.

Restaurant Kommilfoo

Vlaamsekaai 17 2000 ANTWERPEN-CENTRUM
Beoordeeld op  28/01/2018 01:04

Een ster waardig

Heel aangename sfeer, warme ontvangst, goede uitleg bij de gerechten en een match met aangepaste wijnen. We zijn hier voor de lunch geweest en hebben de 4 gangen genomen. We voelden ons dadelijk op ons gemak. Het is de restaurantweek maar dat was niet te merken. Elk bordje was afgewerkt en een lust voor oog en smaak. We keren beslist nog eens terug. (vanaf aperitief met Champagne, het 4-gangen menu tot en met de koffie en dranken incl. voor maar net 100€/persoon is prijs kwaliteit top)

Beoordeeld op  28/01/2018 01:04

Een ster waardig

Restaurant Maison Thirion

Gelmelstraat 6 2320 HOOGSTRATEN
Beoordeeld op  28/01/2018 00:58

Positieve verassing

Een kleine zaak met beperkt aantal couverts. Vriendelijke ontvangst door de gastvrouw Daisy. Standaard kan het 3-gangen menu genomen worden met de mogelijkheid daaraan een 4de en 5de gang toe te voegen voor telkens 10€ extra. Starten na een amuse met carpaccio deden we met rode poon en schorseneren, daarna het extra 4de tussengerecht van everzwijn met wortel en pimpernel, het 5de tussengerecht waren de coquille met kervelwortel. Als hoofdgerecht de fazant met buikspek en knolselder. Het dessert, een peer met witte chocolade. Bij alle super lekkere gerechten, mooi gepresenteerd op een leuk bordje een gepaste wijn uit het wijn arrangement (behalve bij het everzwijn was ik verrast door de witte wijn) maakte de avond compleet. Van aan tafel met zicht op de keuken maakte de sfeer nog beter. Een dikke duim voor het jonge koppel die de zaak runnen en terugkomen doen we zeker nog.

Beoordeeld op  28/01/2018 00:58

Positieve verassing