Beoordelingen

JanCoppens
Beoordeeld op  27/01/2016 22:48
Jan beveelt dit restaurant aan voor:

Telkens weer een feest!

Om mijn vrouw haar zestigste verjaardag te vieren wou ik geen risico lopen, en daarom hier een tafeltje gereserveerd, wat kan het leven mooi zijn, dit is een instituut, een tempel van de gastronomie, hoe hier de dienst verloopt, met wat een professionalisme dat het zaalpersoneel en de gastdame hun klanten in de hemel brengen... Buitengewoon! De gerechten van het vijf gangen menu waren weer stuk voor stuk van een danige kwaliteit dat men hier echt moeilijk wat kan op aanmerken. Ook wat er voor en na maaltijd als extraatjes wordt geserveerd bewijst van een absolute top klasse, toegeven goedkoop is het niet maar alles heeft een prijs, dit was het dubbel en dik waard. Een dikke proficiat aan de ganse équipe !!!

Jan Coppens

Avenue de L'Europe 62 6000 CHARLEROI
Jan Coppens NISMES, Belgium
JanCoppens
Beoordeeld op  27/01/2016 21:43

Een zalige ontdekking !!!

De kans om een nieuw restaurant te ontdekken als dit, krijgt men slecht enkele malen in zijn leven, en dan nog... Deze middag, 27 januari hadden wij het geluk hier te kunnen tafelen, na wat zoeken en vragen kwamen we 20 minuten te laat aan, de zaal verantwoordelijke zag hier geen enkel probleem in, we werden vriendelijk en professioneel ontvangen,toen hij hoorde dat wij Nederlands praten schakelde hij dadelijk in een zeer behoorlijk Nederlands over, uniek voor Charleroi, niet ! We voelden ons dadelijk welkom. Het kader is klaar, eenvoudig en mooi aangekleed. We kozen voor de 3 gerechten-menu formule, Als hapje kregen we een smakelijke bouillon met twee raviolis en een brunoise van groenten geserveerd, alsook een bordje met overheerlijk gedroogde ham uit Virelle. Als voorgerecht proefden we een kroket, wat misschien niet de juiste benaming was voor zulk een gerecht, het was namelijk boterzacht gegaarde rundsstaart omgeven door een prachtig gekruide gelée, dit alles verpakt in een lekker krokante croûte van goudgeel broodkruim, met als garnituur een mousse van Parmezaan, een coulis van pistache en tomaat en enkel rolletjes ligt zure groenten, wat een samenspel van smaken! Het hoofdgerecht was een medaillon van kalfsrug op lage temperatuur gegaard, een mousseline van aardappelen en een assortiment van perfect gegaarde groenten, en hier herkent men het vakmanschap van de chef aan, dit alles oversaust met een kalfsfond zoals die nog héél weinig te vinden is. Het dessert getuigde ook weer van grote kennis, een chocolade-Carmel gebakje met een sorbet van framboos, een gelé van appel en een crumble van noten, een zaligheid !!! Na de koffie kwam dan de grootste verrassing, de rekening, voor deze meer dan perfecte maaltijd betaalde we 125€. Wij hebben vandaag een schat ontdekt waar we nog heel regelmatig zullen terug keren. Een grote PROFICIAT aan de chef en heel zijn équipes !!! 👌👍👏 Jan en Nin.

Jan Coppens
2 Beoordelingen
Beoordeeld op  27/01/2016 21:43

Een zalige ontdekking !!!