Dinsdag, Zaterdagmiddag
Toon telefoonnummer Email Website

Het begon onder de naam "Bij den Boer" in 1896, aan het Leuvense station. In 1954 nam de familie Deschoenmaekers de zaak over. De tweede generatie breidde deze dan verder uit met een nieuw restaurant in 1962:‘Restaurant Vital’. In 2002, dan al de derde generatie, werd de zaak nogmaals vergroot met de overname van ‘Bij de mosselboer’. Tot... 7 april 2008. Een felle brand maakte een einde aan deze schitterende periode. 12 februari 2010, de heropstart samen met de vierde generatie. Wel op een nieuwe locatie: Leuvensesteenweg 525 in Gelrode. Op een tiental minuten van Leuven en vijf minuutjes van Aarschot. We verwelkomen iedereen in deze volledig vernieuwde zaak. Met een ruime parking, een schitterende zaal met plaats voor 90 personen en een deels overdekt terras met gezellige hoekjes tussen het groen. Ook de keuken werd volgens de laatste normen heringericht. Onze specialiteiten staan natuurlijk op de kaart. De verschillende mosselbereidingen, kreeft, verse visgerechten, chateaubriand,.... Zoals in de Vital van vroeger. Nieuw in het concept is de lunchkaart met slaatjes, pasta’s en seizoensgerechtjes. Ook de wandelaar of de fietser kan in de zomermaanden verpozen op ons terras. Kinderen kunnen hun honger stillen met aangepaste gerechten en nadien hun energie kwijt op het afgeschermd graspleintje.

Arlette
Beoordeeld op: 19/07/2018
Arlette beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Verhouding prijs/kwaliteit

met een groepje gaan eten, vooral mosselen

De mosselen waren overheerlijk en daar profiteren zij een beetje van! Er waren verschillende ongemakken. De bestellingen waren 2 maal verkeerd opgediend (te veel porties, te weinig of verkeerde porties). Het personeel is soms bitsig en ook heel ongeduldig: we konden niet snel genoeg buiten zijn, voor de middagsluiting.

Kathleen
Beoordeeld op: 06/10/2017
Kathleen beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Groepen, Verhouding prijs/kwaliteit

Aanrader

Iedereen spreekt over mosselen maar de vleesgerechten zijn lekker. We hebben er al enkele keren chateaubriand gegeten en elke keer opnieuw is het vlees zeer lekker. Het is alsof je mes door boter gaat. Zaakvoerder is vriendelijk en eerlijk. Goede bediening. Kortom zeker een aanrader !

Esther
Beoordeeld op: 07/07/2017
Esther beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Groepen, Kinderen, Business lunch/diner, Trendy kader, Verhouding prijs/kwaliteit

Helaas teleurstellend

Restaurant is prachtig, binnen en buiten. Helaas hebben wij heel lang moeten wachten, terwijl tafels rondom ons vlotjes werden bediend. Na een half uur wachten kwam voor de TWEEDE keer ons voorgerecht. Toen mochten we nog eens een half uur wachten voor onze mosselen werden geserveerd. We kregen als compensatie een drankje van het huis aangeboden. Dat hoefde voor mij al niet meer. Ik had liever minder betaald voor de zeer laattijdige mosselen.

Marie

Heel aangename en vriendelijke ontvangst, maar...

Heel aangename en vriendelijke ontvangst, maar wat op mijn bord lag was echt een tegenvaller, frietjes waren niet genoeg gebakken, vlees was niet warm en de béarnaise sous was gesmolten boter met wat dragon.