16/20 Gault&Millau

Godelieve
Beoordeeld op: 07/10/2017
Godelieve beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Business lunch/diner

Teleurgesteld

Wij hadden mooie verwachtingen voor dit sterrenrestaurant. Echter was onze algemene bevinding dat het niveau beneden een aantal restaurants zonder ster ligt. Enkel de prijs lag op sterrenniveau. Het kader is prachtig. De gerechten en de presentatie waren goed, maar niet verrassend, eerder veilig en klassiek. De borden volgen elkaar in een snel tempo zodat we moesten vragen om wat pauze te laten. Genieten gaat tenslotte niet samen met snel-snel.. Over de bediening waren wij niet erg te spreken. 'Mevrouw' kwam na ontvangst even een koel handje geven, zonder meerwaarde. De meisjes van de bediening waren niks gemoedelijk, koel, met weinig aandacht voor de klant. Er was geen sommelier (moet dat niet bij een Michelin ster?) maar een personeelslid met kennis van wijn zou toch wenselijk zijn. Snel even de naam van de wijn, het jaartal en 2 druivensoorten afhaspelen dat is toch niet zoals het hoort. Dat ik bij reservatie had genoteerd dat ik een allergie had, wist men niet, ik heb dit nagevraagd bij het 1e hapje, wat dan al direct moest weggehaald worden, en vervangen. Niet echt attent als je als kok de reservatieopmerkingen niet naleest.. Wij vinden deze zaak geen zaak waardig. In de omgeving zijn er meerdere restaurants zonder ster, die het over de hele lijn veel beter doen.

Bart
Bart beveelt dit restaurant aan voor: Koppels

wat als je met een cadeauboxbon gaat eten

Het onthaal was allesbehalve, we zijn echt aan tafel gaan zitten met het gevoel datwe misdadigers waren omdat we met een cadeauboxbon komen eten. Het menu werd met veel hautain opgezegd. We vroegen of we het 4-gangen menu konden nemen mits bijbetalen, dat was niet met hun volle zin. Er was een venster tussen de keuken en het restaurant waar ik klaar zicht op had en ik zag elke opmerking die ze hadden onder mijn neus gebeuren, hadden ze dit nu echt zelf niet door? De gerechten werden op tafel gezet zonder enige hartelijkheid, de smaak was navenant. We hebben een lekkere wijn besteld, ook met een mooie prijs (89€) en dan zou je voor een 1sterrenzaak toch wel enige uitleg verwachten, maar niets, de kurk werd op tafel gezet en de wijn werd geproefd en geschonken, steeds zonder de alstublieft. Het enige wat positief is, is het Flamand interieur maar dat zijn charme verliest door de norse bediening. Spijtig, wij gaan graag en echt heel veel op resto maar dit in een sterrenzaak....triestig

Lara

Ecykerhof staat niet open voor jonge gastronomen

Op 2 april ben ik met 7 vriendinnen het jonge gastronomen menu gaan eten in Eyckerhof, nadat we vorig jaar zeer tevreden waar over de service en keuken van Chateau du Mylord. We keken allemaal uit naar deze geweldige ervaring, maar zijn echter zéér teleurgesteld naar huis gegaan die avond. Ecykerhof breekt alle voorwaarden van het "Jonge Gastronomen" principe (= jongeren onder 28 krijgen voor €58 een all-in diner) en wij zouden dan ook aan geen enkele jonge gastronoom aanraden om in Eyckerhof te dineren. Ten eerste kregen was de drank niet all-in (we hebben allemaal 1 glas extra betaald) en was het moeilijk om extra broodjes te bestellen. Ten tweede was de service ook ondermaats. Het eten volgde zich zeer snel op, waardoor wij op een vriendelijke manier vroegen om het dessert 20 minuutjes te laten wachten. De serveerster liep naar de keuken en deelde het nieuws (voor onze ogen) op een heel geïrriteerde manier mee. Ten derde moesten wij, als jonge gastromen, MEER betalen dan de normale gast (58 euro t.o.v. 55 euro). Hiervan stonden we helemaal versteld. Als we hiernaar vroegen, werd er zogezegd 3 euro per persoon extra aangerekend omdat er van uit gegaan werd dat jongeren altijd met creditcard betalen (?) (hoewel we op voorhand hadden vermeld dat we cash zouden betalen). Jonge gastronomen zijn dan ook duidelijk NIET welkom in Eyckerhof en wij vragen ons af waarom dit restaurant hier eigenlijk aan mee doet. Jonge gastronomen zijn duidelijk niet gewenst in dit restaurant

Josette

Déçue !

Cela fait 3 fois que je fais appel à vos services pour une réservation au Eikenhof et cela fait 3 fois que l'on me répond que le resto est complet !!!!

Ilse

Bordjes mooi ogend en smaakpalet in mond

Naarmate de avond vorderde was er niet voldoende licht om het mooie bordje te zien, wat ik persoonlijk één van de belangrijkste elementen vind. Heb dus zelf om extra kaarslicht gevraagd. Tevens spijtig dat de parkeerplaats van de auto's niet afgescheiden was van het terras. Respect voor elk gebruikt produkt!

Jonas

gezellig en goed

prima

Nicole

Eyckerhof

Uitstekend gegeten, vlotte bediening, gezellige sfeer, alles perfect

Jan

Aangename avond uit