We hebben nog geen foto's van dit restaurant
Een foto toevoegen
Geen budget beschikbaar
Toon telefoonnummer Email

Koen
Beoordeeld op: 25/12/2017
Koen beveelt dit restaurant aan voor: Koppels

Terras!

Kom hier niet voor hoge gastronomie maar om te genieten van het mooie terras aan de Leie. Waarmee ik niet wil zeggen dat het er niet lekker is!

Johan
Beoordeeld op: 27/08/2017
Johan beveelt dit restaurant aan voor: Koppels, Groepen, Kinderen, Business lunch/diner

Lekker en gezellig

Zoals altijd komen mijn ouders hier jaarlijks. Het eten is er super lekker. Vooral de specialiteit van het huis - steak - is super lekker. Maar ook de rest van de menu is perfect. De bediening is ook perfect. De locatie is subliem: de Leie naast het terras, met bootjes die constant passeren. Het enige minpuntje dat je zou kunnen opmerken is de prijs. Maar, zoals mijn papa opmerkte: als 't goed is, dan willen we wel iets meer betalen. Je gaat per slot van rekening niet elke week naar zo'n restaurant. Voor ons bezoek had mijn mama wat negatieve reviews gelezen waar men zich negatief uitsprak over de bediening. Ik snapte dat niet, en heb mijn ouders uitgelegd dat je met reviews toch tot een beetje voorzichtig moet zijn... en vandaag denk ik dat we weten hoe zo'n negatief review kan ontstaan: Gezien de ligging, en de prijs, komt men er ook af en toe wat tuig tegen.. omhoog gevallen tuig. Zo zag ik er vandaag eentje die potentieel in die categorie valt: ze moest haar kreeft niet hebben, zonder veel redenen. Als bepaald tuig zich niet naar behoren gedraagt, dan kan ik mij voorstellen, dat het personeel daar dan ook geen extra moeite voor doet. Respect werkt alleen als het van twee kanten komt.

Kaat

ontgoocheld !

Dit weekend langs geweest en we zijn er ontgoocheld. Als hapje kregen we een plankje met kaasblokjes, blokjes paté en gerookte ham. Voorgerecht was lekker maar de kreeft met gekonfijte citroen, geen citroen gesmaakt. Als hoofdschotel kregen we bij ons vlees en schaal met grote bladen sla, juist per persoon 1 blad en dan enkele kleine kersttomaatjes erbij. Ik dacht dat ons bord mooier opgediend zou geweest zijn. Bij de koffie kregen we dan elk een neuzeke en op een koffiebordje een frangepanne (gekocht in den aldi waarschijnlijk) uit zon verpakking in 4 gesneden, want we waren met 4 !! Ik ging er naar toe met hoge verwachting, doch was ferm tegengevallen. De smaken waren wel lekker maar heb al veel beter gegeten in een bistro. Ons zien ze daar zeker niet meer terug en is zeker geen aanrader.

Peter

tandenknarsen aan de oevers van de Leie

Gasthof Halifax staat wijd en zijd bekend voor zijn prachtige terras aan de Leie. Spijtig genoeg halen keuken en bediening momenteel niet hetzelfde niveau als dit tot de verbeelding sprekende kader. Wat een avondje genieten moest worden, werd dan ook snel omgevormd tot een machteloos gevoel van tandenknarsen en eindeloos wachten. Redelijk uitgehongerd na een deugddoende fietstocht in de mooie omgeving arriveerden we tegen 20u met twee koppels. Na anderhalf uur wachten, even onderbroken door een aperitiefhapje bestaande uit droge polenta met een minuscuul stukje tonijn, werd het voorgerecht geserveerd: drie gegrilde gamba's die zwommen in de boter, niet direct een tijdrovende culinaire prestatie. Na nog eens een uur wachten en een al bij al matige paling in 't groen ontbrak ons de moed om ook nog eens op het dessert te wachten. Geen enkele poging tot excuses bij de afrekening door de gastvrouw. Integendeel: voor onze ogen kreeg het zich uitslovende personeel een uitbrander voor de trage bediening! Het probleem lijkt me hier toch eerder bij het management te liggen. Conclusie: een adres om voorlopig te vermijden en dat is spijtig gezien het mooie kader. Momenteel lijkt" Halifiasco" een betere naamkeuze...